دنیای امروز به «نیروی امید» نیاز دارد
نگاهی بر تازه های نشر؛
دنیای امروز به «نیروی امید» نیاز دارد
کتاب «نیروی امید» اثر مشترک آنتونی سیولی و هنری بی.بیلر با ترجمه مریم تقدیسی توسط انتشارات ققنوس منتشر شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۵

به گزارش هنرنیوز، در دنیایی که زندگی می‌کنیم هر روز بیش‌تر از دیروز با اخبار و حوادث نا امید کننده مواجه می‌شویم. 
اخبار نا‌امید کننده درباره اقتصاد، درگیری‌های بین‌المللی، خشونت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بهداشت، غذا، رخدادها و رهبران سیاسی و... که همگی احساساتی چون تعلق به جامعه، خوشبختی و آرامش و امنیت را در معرض خطر قرار می‌دهند. نشانه‌های ناامیدی در همه جا به چشم می‌خورد. دکتر آنتونی سیولی و دکتر هنری بی.بیلر در این کتاب با بررسی ریشه‌ای امیدواری در صدد نشان دادن قدرت نیروی امید برآمده و با بیانی ساده آن را به مخاطب شناسانده و بهره مندی از آن را یادآور می‌شوند. آن‌ها با ارائه رهنمودهای کاربردی و مفید در زمینه‌های مختلف کمک می‌کنند تا افرادی که با ناملایمات دست ‌و‌پنجه نرم می‌کنند بتوانند بر مشکلات دلهره آورخود غلبه کنند. 

مؤلفین کتاب حاضر در بیان ضرورت امید در جوامع امروز می‌نویسند: «امروزه دنیا بیش از هر زمان دیگری به امید نیاز دارد که هنوز بهترین دارو برای غلبه بر درماندگی، حتی از خود بیگانگی یا ترس به شمار می‌رود. متأسفانه ظاهرا در جهانی زندگی می‌کنیم که در وجود امید تردید است. شاید حتی اوضاع کنونی را بتوان نتیجه طوفانی مهیب توصیف کرد که سال‌هاست جنبه‌های مختلف امیدد مانند تسلط بر زندگی، وابستگی، بقا و معنویت را تضعیف کرده است.» 

کتاب حاضر دارای سه بخش اصلی «درک امید»، «بازسازی امید» و «با امید موفق شوید» است و روش‌های متعددی برای پرداختن به مشکلات اجتناب ناپذیر زندگی ارائه می‌دهد؛ مشکلاتی مانند ترس، از دست دادن عزیزان، بیماری و مرگ. مؤلفین کتاب با یاری گرفتن از تجربیات خود در زمینه غلبه بر نا امیدی، راهنمایی در مورد ایجاد و حفظ امید در ناملایمات زندگی، تأثیر امید در بهبود روابط با دیگران، راه‌های رسیدن به اهداف با امید واری و تقویت معنویت ارائه داده‌اند. 

مؤلفان کتاب در بخش اول، تلاش کرده‌اند درک عمیق‌تری از امید را ایجاد کرده و توضیح دهند چرا امید مهم‌ترین احساس انسان و بسیار حیاتی است.

در دنیایی که زندگی می‌کنیم هر روز بیش‌تر از دیروز با اخبار و حوادث نا امید کننده مواجه می‌شویم
همچنین در همین بخش برای تکمیل درک ما نسبت به امید به ارائه مفاهیم امید از نظر روان‌شناسان، فلاسفه و سایر متخصصان پرداخته اند و خطرهای از دست دادن امید، احساس ناامیدی را که می‌تواند انسان را از پا دربیاورد مورد بررسی قرار داده‌اند. عوامل فرهنگی و معنوی مؤثر بر ایجاد امید از دیگر مباحث بخش اول کتاب است. 

در فصل نخست کتاب، در رابطه با چرایی امید و شناخت، درک بهتر و بهره‌گیری از آن می‌خوانیم: «امید یعنی تسلط بر زندگی، یعنی احساس قدرت و اختیار و حس هدفمندی جمعی و متمرکز بر اهدافی والاتر... امید یعنی وابستگی، یعنی اعتقاد به حضور مداوم فرد یا چیزی موردعلاقه، مشاور یا متحدی که باعث ایجاد حس تعلق می‌شود، یعنی اعتقاد و صداقت... امید یعنی بقا، یعنی اعتقاد به رهایی از آسیب، اعتقاد به این که همیشه راه چاره‌ای هست و اعتقاد به این که با اطمینان به بهبود و اصلاح امور می‌توان به آرامش دست یافت... امید در بیشتر موارد معنویت است، نه لزوما از لحاظ مذهبی، بلکه از لحاظ ایمان داشتن، از لحاظ معنا داشتن زندگی و وابستگی به نیرویی عظیم‌تر در زندگی یا اعتقاد به کائناتی رئوف...» 

بخش دوم کتاب شامل توصیه‌هایی برای مقابله با ناامیدی، وحشت و اضطراب است. ارائه روشی برای غلبه بر ناامیدی که آمیزه‌ای است از شناخت‌درمانی، استفاده از رابطه مؤثر و شفابخش و تمرینات معنوی همراه با آموزش مهارت‌های خاص مقابله با ناامیدی و بررسی انواع اصلی وحشت که و روش ‌هایی برای تبدیل هر یک از آن‌ها به امید همگی مباحث بخش دوم را تشکیل می دهند. 

در بخش سوم، مولفان کتاب جهتشان را از مقابله کردن، به موفق شدن با کمک امید تغییر داده و به مسائل وابستگی، تسلط بر زندگی و سلامت می‌پردازند. آن‌ها در این بخش به بررسی اهمیت وابستگی‌ها در ایجاد امید پرداخته و در همین راستا ضمن تأکید بر اهمیت اعتماد و صداقت، مهارت‌هایی را که از فردی امیدبخش انتظار می‌رود را مشخص نموده‌اند. همچنین رهنمودهایی برای رسیدن به حس موفقیت واقعی ارائه داده و به توضیح چهار مهارت مهم که لازمه تسلط بر زندگی هستند، پرداخته‌اند. در آخر نیز رهنمودهای خاصی برای ایجاد امید و فلسفه‌ای کلی برای داشتن زندگی سالم ارائه کرده و کتاب را با نگاهی به رابطه امید و تندرستی، امید و پیری به پایان برده‌اند. 

کتاب «نیروی امید» اثر مشترک آنتونی سیولی و هنری بی.بیلر با ترجمه مریم تقدیسی چندی پیشتوسط انتشارات ققنوس روانه بازار نشر شد. 

کتاب حاضر در ۴۳۸ صفحه و وشمارگان ۱۶۵۰نسخه به چاپ رسیده و با قیمت۱۲۰۰۰ تومان در دسترس قرار گرفته است.

کد خبر: 44820
Share/Save/Bookmark