آشنایی اقشار مذهبی با سینما می تواند از برخی سوء تفاهمات جلوگیری کند
معصومه صادقی در گفتگو با هنرنیوز:
آشنایی اقشار مذهبی با سینما می تواند از برخی سوء تفاهمات جلوگیری کند
یک دانشجوی فیلمنامه نویسی معتقد است آشنایی قشر مذهبی با سینما می تواند دید آنها را نسبت به هنر تغییر دهد به گونه ای که آنها با نگاه تخصصی تر خواهند توانست در قبال آثار سینمایی اظهار نظر کنند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۶

معصومه صادقی دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی که همراه با خواهران طلبه در کلاسهای فیلمنامه نویسی و تحلیل فیلم در وزارت ارشاد حضور داشته است در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز گفت: با توجه به حضور خواهران طلبه در کلاسهای فیلمنامه نویسی احساس می کنم نگاه آنها به حوزه سینما تخصصی تر شده است و حالا این افراد جدا از تحلیل فیلمنامه و ساختار آن، نسبت به کارگردانی و دکوپاژ صحنه ها نیز صاحب نظرند به گونه ای که می توانند سکانس هایی بدون شعار زدگی با فضای معنوی خلق نمایند. 
وی ادامه داد: علی رغم اینکه موضوعات دینی و اخلاقی از واجبات جامعه ماست اما تا کنون خیلی روی آن کار نشده است و دغدغه خواهران طلاب تمرکز بر روی این نوع موضوعات است تا علاوه بر وجه هنری این سوژه ها، راهکارهای دینی نیز ارائه دهند.
صادقی معتقد است اظهار نظرهای غیر تخصصی برخی از افراد نسبت به سینما نتیجه عدم اطلاع آنها به مقوله سینما است و آشنایی اقشار مذهبی با سینما می تواند از برخی سوء تفاهمات جلوگیری کند و دید آنها را به سینما وسعت ببخشد.
این دانشجوی شاخه فیلمنامه نویسی با بیان اینکه ارائه مسائل اخلاقی جامعه از کادر سینما، یکی از دغدغه های خواهران طلبه حاضر در کلاسهای فیلمنامه نویسی است تصریح کرد: معتقدم سینمای ما نیازمند به سوژه های دینی ، اخلاقی و تربیتی است به عنوان مثال اختلاف والدین با فرزندان یکی از مسائلی است که امروزه روز به روز در کشور ما حادتر می شود در حالی که می توان در ژانر سینمای کودک به اینگونه مفاهیم پرداخت یا می توان موضوعات دینی را در قالب هنری به جامعه ارائه داد البته منظور من از مفاهیم دینی فقط نماز خواندن و روزه گرفتن نیست بلکه می توان این مفاهیم را به صورت غیر مستقیم ارائه داد.
معصومه صادقی با اشاره به سریال گمگشته یاد آور شد: به نظر من سریال گمگشته تا حدودی توانسته است فاکتورهای دینی را در اثرش لحاظ کند امری که در دیگر کارها، کمتر دیده می شود.
وی همچنین از فیلم سینمایی «طلا و مس» به عنوان فیلمی یاد کرد که توانسته است رابطه احساسی بین خانواده و زندگی طلبه  را به خوبی منعکس کند.
این هنرجوی هنر افزود: اگر نویسنده فیلمنامه ای، تجربه دینی داشته باشد خیلی راحت تر می تواند مبادرت به نگارش فیلمنامه ای با موضوع دینی کند چرا که خودش یک زندگی دینی را تجربه کرده است.
کد خبر: 41207
Share/Save/Bookmark