طلاب نگاه کارشناسی تری به سینما داشته باشند
الهه احمدی در گفتگو با هنرنیوز:
طلاب نگاه کارشناسی تری به سینما داشته باشند
یکی از طلبه های حوزه علمیه خواهران گفت: معمولا طلاب به دلیل ارتباط با مردم از جایگاه خوبی در میان جامعه برخوردارند لذا اگر آنان، آشنایی کارشناسی تری با سینما پیدا کنند بی شک هنگامی که فیلمی در اجتماع مورد حساسیت واقع می شود خواهند توانست با تحلیل بهتری نسبت به آن فیلم موضع گیری کنند.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۴


الهه احمدی یکی از  طلبه های حوزه علمیه خواهران که کلاس های آموزش فیلمنامه نویسی را طی کرده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز گفت: صرف حضور در کلاس های فیلمنامه نویسی نمی تواند موجب فعالیت فرد در حوزه سینما شود بلکه علاقه و ضرورت ورود به این فضا نیز شرط است بنابراین آشنایی با فیلمنامه نویسی، نگرش ما را به مقوله سینما گسترش داد.

احمدی تصریح کرد: جای خالی انسانیت به معنای واقعی کلمه در سینمای ایران احساس می شود هرچند که ورود به این فضاها خیلی سخت است لذا با شرایط حال حاضر سینمای ما، نمی توان این جای خالی را پر کرد مگر اینکه این تلاشها بدور از شتابزدگی باشد.

این طلبه حوزه علمیه خاطر نشان کرد: من فکر می کنم بیشتر سینماگران دینی ما به جای اینکه سینما داشته باشند هیجان دارند و هیجان بر علوم سینمایی آنان غالب است.

وی با بیان اینکه سینمای ایران نسبت به تحولات بیداری اسلامی نتوانسته دین خود را ادا کند گفت: من از تمام کسانی که در سینما فعالیت می کنند درخواست می کنم مطالعه شده عمل کنند و در کارهایشان تامل بشتری داشته باشند.

به گفته احمدی، با ورود قشر مذهبی به سینما، می توان امیدوار بود که سینما به لحاظ دینی ارتقاء یابد.

وی آشنایی قشر مذهبی بویژه حوزه علمیه با سینما را بسیار مفید ارزیابی کرد و یاد آور شد: معمولا طلاب به دلیل ارتباط با مردم از جایگاه خوبی در میان جامعه برخوردارند لذا اگر آنان، آشنایی کارشناسی تری با سینما پیدا کنند بی شک هنگامی که فیلمی در اجتماع مورد حساسیت واقع می شود خواهند توانست با تحلیل بهتری نسبت به آن فیلم موضع گیری کنند.
کد خبر: 41545
Share/Save/Bookmark