امیدواریم حوزه هنری در مورد اکران ها در دام جریانهای سیاسی نیافتد
حبیب الله بهمنی در گفتگو با هنرنیوز:
امیدواریم حوزه هنری در مورد اکران ها در دام جریانهای سیاسی نیافتد
یک کارگردان سینمای ایران با اشاره به تجمعات اعتراض آمیز نسبت به دو فیلم نوروزی گفت: اگر قرار باشد همه نظرات خودشان را به صورت تجمع اعتراض آمیز بیان کنند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی ماند و بلبشو ایجاد خواهد شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۳


حبیب الله بهمنی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد تجمعات اعتراض آمیز نسبت به چند فیلم نوروزی افزود: اگر کسی با فیلمی مشکلی دارد باید اعتراض خود را از مجاری قانونی بیان کند چرا که ما در این کشور دارای کمیسیون فرهنگی و قوه قضائیه هستیم که وظیفه اشان رسیدگی به همین مسائل است.
وی

باید دید آیا فیلمهایی که حوزه اعلام کرده من در سینماهای خود اکران نمی کنم واقعا لیاقت اینگونه برخورد را دارند یا حوزه با این نوع تصمیم گیری، حق این فیلمها را ضایع می کند اما امیدواریم این حق طبیعی خود را در جهت نیازها و ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی بکار بگیرد.
ادامه داد: تجمع اعتراض آمیز در مقابل فیلمی که روال قانونی اکران را طی کرده است یک کار غیر منطقی است چرا که در بین مردم، سلایق مختلفی وجود دارد و اگر قرار باشد هر کسی با فیلمی مخالف باشد به خیابان بریزید که همه کارها مختل می شود.
کارگردان فیلم «سیب و سلما» با اشاره به تصمیم حوزه هنری برای عدم اکران تعدادی از فیلمهای سینمای ایران این تصمیم را حق طبیعی سینماداران اعلام کرد و گفت: سینمادار طبق قانون اختیار انتخاب فیلم برای سینمای خود را دارد این حقی است که سینماهای بخش خصوصی هم از آن برخوردار هستند و سالهاست بعضی از سینماها؛ برخی از فیلمها را به دلیل عدم فروش یا اینکه این فیلم مساله اخلاقی را دارد  اکران نمی کنند حتی برخی از سینماها، فیلمهای ارزشی را به دلیل اینکه مخاطب کمی دارند اکران نمی کنند.
حبیب الله بهمنی تصریح کرد: باید دید آیا فیلمهایی که حوزه اعلام کرده من در سینماهای خود اکران نمی کنم واقعا لیاقت اینگونه برخورد را دارند یا حوزه با این نوع تصمیم گیری، حق این فیلمها را ضایع می کند اما امیدواریم این حق طبیعی خود را در جهت نیازها و ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی بکار بگیرد.
کارگردان فیلم سینمایی «شب کایتها» اظهار داشت: اگر حوزه هنری در سال جدید تصمیم گرفته در سینماهای خود فیلمهایی را که به هر عنوان مساله دار است را اکران نکند، باید به فال نیک گرفت و نباید از آن به عنوان مقابله با ارشاد ارزیابی کرد اما امیدواریم این حق به نفع نظام و انقلاب اسلامی باشد و در دام جریانهای سیاسی گرفتار نشود.

کد خبر: 39354
Share/Save/Bookmark