چرا حوزه هنری در جامعه جو ایجاد می کند
سعید شرفی کیا در گفتگو با هنرنیوز:
چرا حوزه هنری در جامعه جو ایجاد می کند
موفقیت‌های سازمان سینمایی برای بلخی تلخ است
یک تهیه کننده سینمای ایران گفت: اگر قرار باشد هر کسی با فیلمی مخالف است در خیابان تجمع کند دیگر هیچ فیلمی حاشیه امن نخواهد داشت.
 
تاريخ : شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۸


سعید شرفی کیا در گفتگو با خبرنگارسینمایی

اگر قرار باشد هرکسی با فیلمی مخالف بود به شیوه غیرقانونی اعتراض خویش را به گوش دیگران برساند دیگر هیچ فیلمی حاشیه امنی نخواهد داشت و تهیه کنندگان فیلمها همواره باید نگران اکران فیلمهای خود باشند که مبادا عده ای بر علیه فیلمشان اعتراض کنند
هنرنیوز در مورد اعتراض خیابانی به دو فیلم نوروزی افزود: هنگامی که وزارت ارشاد، مجوز ساخت فیلمی را صادر می کند و این فیلم موفق به اخذ پروانه اکران می شود؛ به معنی این است که روال قانونی خود را برای نمایش طی کرده است؛ لذا نباید کسی که با این فیلم مخالف است بلافاصله خود را به خیابانها رسانده و عیله فیلم، سرو صدا براه بیندازد. اگر اینگونه برخوردهای غیر قانونی در جامعه رواج پیدا کند؛ بی شک باید شاهد چنین اتفاقاتی برای سایر فیلمهای دیگر هم باشیم.
وی اضافه کرد: اگر قرار باشد هرکسی با فیلمی مخالف بود به شیوه غیرقانونی اعتراض خویش را به گوش دیگران برساند دیگر هیچ فیلمی حاشیه امنی نخواهد داشت و تهیه کنندگان فیلمها همواره باید نگران اکران فیلمهای خود باشند که مبادا عده ای علیه فیلمشان اعتراض کنند.
تهیه کننده فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» ادامه داد: من کاری به نوع فیلمهایی که مورد اعتراض قرار گرفته بودند ندارم؛ اما چون این فیلمها روال قانونی ساخت و اکران خود را طی کرده اند شایسته نیست به دلیل اینکه یکسری از این فیلمها خوششان نمی آید با اعتراض، فیلمها را از اکران پائین بکشند.
در حالی که حوزه هنری در سالهای گذشته؛ فیلمهای بدتر از فیلمهای « گشت ارشاد» و« خصوصی» را در سینماهای خودش اکران کرده و حتی فیلمهایی را ساخته که به هیچ عنوان ارزشی نبوده چرا حالا دم از عدم اکران می زند و پیشاپیش در جامعه جو ایجاد می کند ؟

شرفی کیا با بیان اینکه اعتراض های خیابانی برای پایین کشیدن فیلمی از اکران، روش اشتباهی است یاد آور شد: با قدری دقت و وسواس به هنگام صدور پروانه نمایش، می توان جلوی اینگونه اعتراض ها را گرفت.
این تهیه کننده سینما با اشاره به تصمیم حوزه هنری مبنی بر عدم اکران حدود ۱۵ فیلم در سینماهای تحت پوشش خود گفت: در حالی که حوزه هنری در دوره گذشته؛ فیلمهای بدتر از فیلمهای «گشت ارشاد» و«خصوصی» را در سینماهای خودش اکران کرده و حتی فیلمهایی را ساخته که به هیچ عنوان ارزشی نبوده چرا حالا دم از عدم اکران می زند و پیشاپیش در جامعه جو ایجاد می کند؟
به گفته وی، وزارت ارشاد نباید به حوزه هنری چنین اجازه ای بدهد که بخواهد خود سرانه اقدام به عدم اکران برخی از فیلمها بکند.
شرفی کیا اظهار داشت: مدیریت سینمایی کشور، نسبت به مدیران گذشته؛ اقدامات مثبت تری در زمینه سینما انجام داده و ما به وضوع شاهد رونق بخشی تولید فیلمها در چند سال اخیر بودیم - اگر چه قصورهایی نیز وجود داشته است - اما سینما در حال حاضر رشد چشمگیری داشته و مسلم است که این موفقیت ها برای برخی ها تلخ است و در تلاشند تا در این مسیر سنگ اندازی کنند.

کد خبر: 39296
Share/Save/Bookmark