موضع گیری حوزه هنری برای اکران برخی فیلم ها در راستای تضعیف مدیریت سینمایی کشور است
ذبیح الله اوجاقلو در گفتگو با هنرنیوز:
موضع گیری حوزه هنری برای اکران برخی فیلم ها در راستای تضعیف مدیریت سینمایی کشور است
یک تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: برخورد های غیر قانونی با اکران فیلمها؛ به هیچ عنوان برازنده جمهوری اسلامی ایران نیست.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۵

ذبیح الله اوجاقلو در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد تجمعات اعتراض آمیز نسبت به دو فیلم نوروزی افزود: اگر بنا باشد هر کسی با فیلمی مخالف است به خیابانها بریزد این عمل نه تنها کمکی به فرهنگ و سینمای کشور نخواهد کرد بلکه بی قانونی و هرج و مرج را نیز ترویج می کند.
وی افزود: این نوع برخوردها، دست دشمنان کشور را برای بی قانونی کردن فرهنگ و سینما باز خواهد گذاشت در حالی که برای اعتراض به اکران یک فیلم؛ راههای بهتر و قانونی تری نیز وجود دارد.
تهیه کننده مجموعه «شهر آفتاب» ادامه داد: در کشوری که کمیسیون فرهنگی مجلس و شورای عالی فرهنگی و ده ها نهاد فرهنگی و سینمایی وجود دارد؛ چرا باید از راههای غیر مدنی، اقدام به مخالفت با یک اثر فرهنگی بکنیم لذا اگر اعتراضی وجود دارد می توان آنها را به این نهادها
دشمن همواره هدفمند حرکت می کند و اعتراض های غیر قانونی به فیلمی که با حمایت قانون ساخته شده در مسیر اهداف دشمن خواهد بود تا اعتبار سینما و سینماگر را در جامعه کاهش دهد.
و سازمانها منتقل کرد تا آنها از راه قانونی و بدون هیاهو، موضوع را پیگیری کنند.
اوجاقلو تصریح کرد: دشمن همواره هدفمند حرکت می کند و اعتراض های غیر قانونی به فیلمی که با حمایت قانون ساخته شده در مسیر اهداف دشمن خواهد بود تا اعتبار سینما و سینماگر را در جامعه کاهش دهد.
تهیه کننده مجموعه «مسافر زمان» در واکنش به موضع گیری حوزه هنری برای عدم اکران حدود ۱۵ فیلم با اشاره به ساخت فیلم «آدم برفی» توسط حوزه هنری یاد آور شد: چرا در آن زمان، حوزه هنری جلوی ساخت و اکران فیلم «آدم برفی» که توهینی به هویت زن ایرانی بود را نگرفت؟
وی اظهار داشت: در پرونده کاری حوزه هنری، شاهد تولیداتی بدتر از فیلمهایی هستیم که اکنون ساخته می شود پس چرا حوزه هنری همان زمان جلوی ساخت و اکران اینگونه فیلمها را نگرفت اما امروز به یادش افتاده که باید پز حمایت از فیلمهای ارزشی بگیرد این در حالی است که به نظر می رسد اینگونه موضع گیری حوزه هنری نسبت به اکران فیلمها، بیشتر در راستای تضعیف مدیریت سینمایی کشور است.
اوجاقلو با بیان اینکه مگر حوزه هنری؛ تصمیم گیرنده سیاستهای سینمای کشور است که خودسرانه اعلام می کند من برخی از فیلمها را اکران نمی کنم افزود: اگر حوزه دلسوز سینمای ارزشی ایران است راهش ممانعت از فیلمهایی که با سختی های زیاد ساخته می شود نیست؛ چرا که این نوع برخوردها، لطمه به اقتصاد سینما خواهد بود.
به اعتقاد وی بهترین راه اصلاح سینما؛ همدلی و تعامل حوزه هنری با مدیران سینمایی است تا به راهکارهای مطلوب برسند نه اینکه در مقابل تولیدات سینمای ایران، موضع گیری کنند.
کد خبر: 39383
Share/Save/Bookmark