رد پای خانه سینما در موضوعات اکران اخیر دیده می شود
اکبر حر در گفتگو با هنرنیوز:
رد پای خانه سینما در موضوعات اکران اخیر دیده می شود
یک پژوهشگر مسائل سینمایی؛ مساله تجمعات اخیر در مورد اکران دو فیلم نوروزی را در راستای عقبه ماجراهایی دانست که قبلا هم تحت عنوان فتنه خانه سینما برای زیر سوال بردن مدیریت سینمایی کشور نیز طراحی می شده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۹


اکبر حر نویسنده، کارگردان و محقق و پژوهشگر مسائل سینمایی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنر نیوز در مورد اعتراضات روزهای اخیر نسبت به اکران دو فیلم نوروزی گفت: دورنمای کلی این تجمعات یعنی مخالفت با اکران برخی فیلمها مربوط به عقبه ماجراهایی است که ما قبلا هم از سوی برخی از فیلمسازان

مسئولین حوزه نباید فیلمهای به نمایش در آمده در جشنواره را که معمولا ممیزیهای کمتری دارند را مورد قضاوت خود قرار دهند چرا که همه این فیلمها برای اکران عمومی، دوباره اصلاح خواهند شد بنابراین اینگونه قضاوتها؛ قضاوتهای عادلانه ای نخواهد بود.
در خانه سینما تحت عنوان فتنه «خانه سینما» برای خدشه وارد کردن به مدیریت سینمایی کشور و شخص آقای شمقدری انجام می شده است. این افراد که هیچگاه چشم دیدن موفقیت سینمای ایران را ندارند؛ یک زمان در خانه سینما لانه کرده بودند و از آنجا برای سینما ایجاد مشکل می کردند، اما الان به عنوان کاسه داغ تر از آش و دایه مهربان تر از مادر با فضاسازی و براه انداختن تجمعات اعتراض آمیز درصدد ایجاد مشکل برای روند طبیعی سینما هستند.
وی با اشاره به تاسیس سازمان سینمایی کشور افزود: این در حالی است که با شکل گیری سازمان سینمایی برخی چشمهای خود بر روی همه موفقیتها بسته اند و با ایجاد هیاهو و فضاهای کاذب رسانه ای و همچنین ایجاد تجمعات خیابانی؛ در تلاشند تمامی زحمات دلسوزان سینما را خدشه دار کنند، امری که به قوت الهی هیچگاه محقق نخواهد شد.
کارگردان فیلم سینمایی «شمارش معکوس» در مورد موضع گیری حوزه هنری در عدم اکران برخی از فیلمها اظهار داشت: مسئولین حوزه نباید فیلمهای به نمایش در آمده در جشنواره را که معمولا ممیزیهای کمتری دارند را مورد قضاوت خود قرار دهند چرا که همه این فیلمها برای اکران عمومی، دوباره اصلاح خواهند شد، بنابراین اینگونه قضاوتها؛ قضاوتهای عادلانه ای نخواهد بود.
حر تاکید کرد: نباید به نام دلسوزی سینما، اقدام به کارهای سیاسی و جناحی کرد هر چند که می توان رد پای خانه سینما را در اینگونه حرکتها به وضوع مشاهده کرد.

کد خبر: 39409
Share/Save/Bookmark