نمايش خبر در تاريخ :
بخش :  
روز :  
ماه :  
سال :  
 

رستاخیز کلمات در نبرد با فراموشی

نام كوچك شهيدان را بر كوچه‌هاي بهشت نوشته‌اند و نام خانوادگي‌شان را ما بر سر در كوچه‌هاي زميني نگاشته‌ايم؛ تا هر وقت خواستيم به كسي بگوييم منزل‌مان كجاست، ناگزير باشيم يادآوري كنيم كه اگر امروز خانه‌اي داريم، آرام، به نعمت ايثار انسان‌هايي است كه رفتند تا ما بمانيم و زندگي كنيم.

 
 

حاصل سی سال تلاش هنرمندان سوخت حتی خبرش راهم نزدند

به گزارش هنر نیوز به نقل از وبلاگ محمد تاجیک ،در حالی که یکی دو هنر مند شناخته شده حوزه هنرهای تجسمی در گفت وگویی با خبر گزاری اصولگرای فارس از عملکرد حوزه هنری در قبال از بین رفتن آثار هنری تاریخ انقلاب در آتش سوزی اخیر به شدت انتقاد کرده اندبرخی مسئولان حوزه هنری در واکنش به این انتقادات ُرسانه ها ...

 
۲۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۲
 

درس اخلاقی به نام «طلا و مس»

فیلم سینمایی «طلا و مس» روایت طلبه‌ای‌ست که به شوق شرکت در درس اخلاق استادی بنام از شهر و دیار خود جدا شده و با همه مشکلات زندگی در شهری مانند تهران به همراه خانواده مهاجرت کرده است تا پا در راهی جدید در مسیر سلوک و بندگی گذارد. اما این درس استاد نیست که سید رضا را به پیش می‌برد، چه آن که درس استاد ...

 
 

آیا آثار موفق دفاع مقدس در سایه «دا» قرار گرفته‌اند؟

آثار موفقی در حوزه دفاع مقدس در بازار کتاب حضور دارند اما رسانه ها و مردم بیشتر به «دا» استقبال نشان می دهند. آیا این اتفاق دیگر رمان‌های دفاع مقدس را در محاق می برد؟

 

همايون اسعديان :

۲۷ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۳
 

ليلا حاتمي جلوي دوربين «سعادت‌آباد» رفت

«ليلا حاتمي» در لوكيشن اصلي فيلم سينمايي «سعادت‌آباد» به كارگرداني مازيار ميري، جلوي دوربين رفت و بازي خود را در اين پروژه شروع كرد.

 
۲۷ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۹
 

کوتاه از دو کتاب تازه ابراهیم فیاض

فیاض در دو اثر یاد شده تلاش کرده است با نگرشی بومی و انتظامی موضوعات موردنظر خویش را بکاود. وی نه تنها هنگام بررسی موضوعات روزانه در کشور ایران را درنظر گرفته بلکه حتی هنگام نظریه‌پردازی به تفکرات فلاسفه و عرفای ایرانی – اسلامی تکیه کرده است.

 
 

فیلمنامه «پرنده باز» کارگاهی نوشته شده است

عطاالله سلمانیان گفت: فیلمنامه «پرنده باز» به شیوه‌ای کارگاهی نوشته شده است.

 

نقد شفاهي فيلم‌هاي اكران

۲۳ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۹
 

«كيفر»؛ يك جاي خالي محسوس در سينماي ايران

يك منتقد و مدرس سينما گفت: «حسن فتحي» در فضاي متفاوت - در مقاسيه با دو فيلم سينمايي قبلي خود دست به توليد كاري زده است كه در سينماي ما جاي خالي آن به راستي حس مي‌شد.

 
 

نشست نمايش و نقد «فصل باران‌‌هاي‌موسمي» امروز برگزار مي‌شود

باشگاه فيلم تهران در يكصد و پنجاه و پنجمين نشست خود، فيلم سينمايي «فصل باران‌‌هاي موسمي» ساخته «مجيد برزگر» را امروز پس از نمايش نقد و بررسي مي‌كند.

 
 

قصه پردازی فضاهای تاریخی دینی از زبان آیت الله خامنه ای

دست‌اندرکاران نمایش رادیویی «از سرزمین نور (1)» در اسفندماه سال 73، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. این برنامه بر اساس رمان زندگی پیامبر اعظم (ص) به نویسندگی محمد سرشار و سردبیری محمد میرکیانی ساخته شده بود.

 
۲۰ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۰
 

جمشيد هاشم پور در فرهنگسراي انقلاب

فيلم «نفوذي» ساخته احمد کاوري و مهدي فيوضي 22 تير ماه در فرهنگسراي انقلاب پس از نمايش نقد و بررسي مي‌شود.

 
۲۰ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۳
 

درباره مهم‌ترین شخصیت بخش خبری

گوینده خبر از عوامل اصلی ارتباط برنامه خبری با مخاطب است. نظریه پردازان بزرگ مانند «فیسکه- هارتلی» و جامعه شناسی چون «شلزینگر» معتقدند که گوینده برنامه خبری برای کسب اعتبار سازمان خبری به ویژه بخش خبری بسیار اهمیت دارد.

 

نگاهی به فیلم «چهل سالگي»

۱۵ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۴
 

بازخوانی مثلث عشقی

«چهل سالگی» پنجمین فیلم سینمائی علیرضا رئیسیان پس از نمایش در بیست و هشتمین جشنواره فجر در حالی به اکران سینماها درآمده که هنوز از نمایش عمومی فیلم قبلی او خبری نیست.

 
۱۴ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۴
 

«فیتیله جمعه تعطیله» در بوته نقد

مرکز تحقیقات صدا‌ و سیما در نشستی برنامه‌ی کودک «فیتیله جمعه تعطیله» را با حضور کارشناسان هنری و کودک نقد و بررسی می‌کند.

 
 

مومني: نويسندگان ايراني برج عاج نشين نيستند

محسن مومني شريف، در يادداشتي كه به مناسبت 14 تيرماه؛ «روز قلم» منتشر كرده، آورده است: نويسندگان ايراني برج عاج‌نشين نيستند، بلكه در ميان مردم با تمام وجود، زندگي مي‌كنند و از رهگذر روزمرگي‌هاي جامعه در ميان واژگان و مخلوقات ادبي خود نفس مي‌كشند.

 

نشست فيلم«كيفر» در ارسباران؛

۱۴ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۶
 

فتحي: ابتدا قرار بود سوسانو و يانگوم در «كيفر» بازي كنند

كارگردان «كيفر» گفت: نخستين انتخاب ما براي ايفاي نقش «نانا»، بازيگران نقش سوسانو، بعد يانگوم و بعد يك هنرپيشه ژاپني مقيم كانادا بود ولي هيچ كدام از اين انتخاب‌ها به سرانجام نرسيد و در آخر بازيگري با مليت افغاني نقش را ايفا كرد.

 
۱۴ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۱
 

بیداری رویاها؛ گامی بلند در سینمای دفاع مقدس

فیلم سینمایی "بیداری رویاها" به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر نگاهی متفاوت و غیرکلیشه‌ای به جایگاه زن در جامعه پس از جنگ دارد، فیلم تصویری تازه از زنان در سینمای دفاع مقدس می‌سازد.

 
 

از گرفتن سوء پیشینه برای برگزاری کنسرت تا تعریف فرانسیس فورد کاپولا از ساز کلهر

جدید ترین کنسرت کیهان کلهر در حالی قرار است در تالار وحدت برگزار شود که این هنرمند مطرح موسیقی چند سالی است در ایران کنسرت برگزار نکرده و تنها آلبومهایش منتشر شده ودر سالهای اخیر کنسرتهای بسیاری در دنیا برگزار کرده است.

 

بایدها و نبایدهای جدول اکران

۱۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۵
 

حمایت از فیلمهای فرهنگی یا دولتی شدن سینما

اجرای طرح جدول اکران می‌تواند پیامدهای مثبت و منفی مختلفی برای سینما داشته باشد، حمایت از تولید و اکران فیلمهای فرهنگی و دولتی شدن سینما بخشی از این ماجرا است.

 
۱۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۳
 

«شاخ شيطان» جامع ترين کتاب عمومي در نقد فرقه ضاله وهابيت منتشر شد

به گزارش هنر نیوز به نقل از «شیعه نیوز» نويسنده اين کتاب، سعي‌ دارد با توجه به استفاده‌هاي علمي و پژوهشي که از محضر مراجع عظام تقليد، اساتيد بلند پايه حوزه به خصوص استاد فرزانه جناب دکتر حسيني قزويني و پاسخگويي به شبهات وهابيت و مناظرات متعددي که در اطاق‌هاي گفت‌وگوي اسلام چت در محيط ياهو با علماي ...

 
۹ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۱
 

دوره طلایی کمدیهای عامه پسند به پایان رسید

آمار فروش فیلمهای کمدی عامه پسند در ماههای اخیر نشان می‌دهد دوران استقبال از این فیلمها به سر رسیده است.

 
۹ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۰
 

تاريخ ادبيات کودکان ايران به ايستگاه آخر رسيد

« تاريخ ادبيات کودکان ايران»، عنوان اثري پژوهشي از محمدهادي محمدي و زهره قاييني است که در موسسه پژوهشي تاريخ ادبيات کودکان تهيه شده و از سوي نشر چيستا در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است.جلدهاي هشتم تا دهم اين مجموعه نيز به‌زودي منتشر مي‌شود و در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

 

نگاهي به کتاب «نسيم ايمان»

۹ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۸
 

مباحث توحيد و معاد براي مومنين و كافران

چاپ نخست کتاب «نسيم ايمان» نوشته آيت‌الله سيدمرتضي حسيني‌نجومي از سوي موسسه بوستان كتاب منتشر و روانه بازار نشر شد. مولف در اين اين اثر که تفسير سوره مومنون است، به تفصيل درباره تفسير آيات شريفه همراه با فوايد تاريخي، حديثي، کلامي و ادبي بحث مي‌كند.

 
۷ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۶
 

طبيعت بي‌جان با استيك!

سالن هنري شهر دوسلدورف آلمان ميزبان يك نمايشگاه هنري منحصر به فرد بود؛ منحصر به فرد از آن نظر كه همه آثار هنري ارائه شده درآن از مواد غذايي واقعي درست شده و قابل خوردن بود؛ از اتاق شكلاتي گرفته تا تختخواب ناني و جالب‌تر از همه جزيره‌اي به سفيدي برف كه از 7 تن شكر ساخته شده بود.

 
 

كلاهداري: «شكلات داغ» تلنگري بر آدم‌هاي امروزي است

كارگردان فيلم «شكلات داغ» با اشاره به اين كه در اين فيلم تك تك افراد در پيله تنهايي خود اسيرند و شخصيت «بانو» ناجي اين افراد است، گفت: اين فيلم داغ تلنگري بر آدم‌هاي امروزي است.

 
 

تعطيلي سه برنامه كودك در شبكه دو سيما

با تعطيلي برنامه «صبح بخير بچه‌ها» آخرين باكس كودك روتين شبكه دو سيما، متوقف شد و جاي خود را به برنامه‌اي جديد داد.

 
 

رمز جاودانگي اسلام

چاپ نخست كتاب «غدير را فراموش كرده‌ايم؟!» كاري از گروه تحقيق انتشارات دليل‌ما، از سوي انتشارات دليل‌ما منتشر و روانه بازار نشر شد. اين اثر كه نخستين شماره از مجموعه «چل‌تيكه» درباره غدير و مسائل مربوط به آن است، مباحثي را درباره اين واقعه بزرگ اسلامي، به تفصيل بيان مي‌كند.

 
 

شعر پديده‌اي حاصل هماهنگي كلمات و حامل احساس و انديشه گوينده است

شعر پديده‌اي حاصل هماهنگي كلمات و حامل احساس و انديشه گوينده است، صداهايي كه بعد از مطالعه‌ ده‌ها شعر در ذهنم ماندگار شده همين‌هاست، اين صداها ممكن است بعضاً حاصل پيوند با خاطره‌ دوستي عميقي و يادكرد كسي باشد.

 
۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۵۱
 

فرهنگستان هنر و دانشنامه‌هایی که در راهند

فرهنگستان هنر چندی است تهیه دانشنامه در زمینه‌های مختلف هنر را مورد توجه قرار داده، اتفاقی که از دوران مدیریت پیشین این فرهنگستان رخ داده و حالا قرار است با تهیه دانشنامه هنرهای سنتی ادامه پیدا کند.

 
۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۱
 

"روياها" در فرهنگسراي انقلاب "بيدار" مي شوند

فيلم سينمايي "بيداري روياها" ساخته "محمد علي باشه‌آهنگر" در فرهنگسراي انقلاب نقد و بررسي مي‌شود.